Tájékoztató az Ügyfélkapu 2025. januári megszűnésével kapcsolatban
Az Ügyfélkapu 2025. januárban megszűnik
Helyette két online ügyintézési lehetőség lesz elérhető
"Az Ügyfélkapu 2025. januárban megszűnik, helyette két online ügyintézési lehetőség lesz elérhető.
Az egyik az Ügyfélkapu+, illetve ezen kívül használható lesz még a Digitális Állampolgárság Program (DÁP) applikációja is.
Írásunkban bemutatjuk, hogy mit kell tennie az Ügyfélkapuval rendelkező ügyfeleknek annak érdekében, hogy a jövőben is tudják elektronikusan intézni ügyeiket, továbbá információkkal segítsük a két lehetőség közötti választást. Nagyon fontos tehát, hogy ha valaki 2025. január 15. után is szeretne elektronikusan ügyet intézni, mindenképpen választania kell az Ügyfélkapu+ vagy a DÁP alkalmazás között annak érdekében, hogy továbbra is online, személyes megjelenés nélkül tudja kezelni hivatalos ügyeit."-olvashatjuk a MEOSZ honlapján.
Hogyan működik az Ügyfélkapu+?
Az Ügyfélkapu+ azoknak jelent átmeneti megoldást, akik még nem szeretnének a DÁP rendszerébe regisztrálni. Azért átmeneti megoldásról van szó, mert a tervek szerint az Ügyfélkapu+ köztes megoldásként szolgál és csak 2025. december 31-ig fog működni, ezt követően megszűnik majd és kizárólag a DÁP lesz elérhető.
Az Ügyfélkapu+ egy 2022. június 4-től elérhető emelt szintű kétfaktoros azonosítási szolgáltatás, az Ügyfélkapunál nagyobb biztonságot nyújtó megoldás. A kétlépcsős azonosítás célja, hogy emelje az elektronikus azonosítás biztonsági szintjét és támogassa a biztonságtudatos felhasználók, illetve szolgáltatók igényeit.
Az Ügyfélkapu+ igénylés menete okostelefonnal
Az Ügyfélkapuval rendelkező felhasználók az Ügyfélkapu+ szolgáltatást a következő módon tudják igényelni:
Nyissa meg az Ügyfélkaput, és jelentkezzen be.
Kattintson az Ügyfélkapu+ igénylése gombra, majd a Tovább az Ügyfélkapu+ igényléséhez gombra.
A képernyőn ezután megjelenik egy QR-kód.
Nyissa meg az okostelefonjára vagy tabletjére telepített hitelesítő alkalmazást és olvassa be a QR-kódot.
Ha az igénylő több eszközön szeretné használni a szolgáltatást, akkor mindegyik eszközt ugyanahhoz a QR kódhoz kell párosítani.
Ha az igénylőnek nincs okostelefonja vagy tabletje akkor a hitelesítő alkalmazás weben is elérhető.
Adja meg az Ügyfélkapu jelszavát és a hitelesítő alkalmazás által generált kódot.
Kattintson a Tovább gombra, majd a Mentés gombra.
Mentse el az űrlapon megjelenő törlőkódot, és kattintson a Befejezés gombra.
Az Ügyfélkapu+ regisztrációhoz segédlet a Szárnysegéd weboldalon ide kattintva található.
Fontos megjegyezni, hogy érdemes elmenteni a regisztráció folyamán kapott QR kódot és a törlés QR kódot, mivel a későbbiekben a bejelentkezéseknél a QR kóddal lehet majd újabb bejelentkezési kódokat generálni a belépéshez.
Az Ügyfélkapu+ igénylés menete Digitális Állampolgárság Programmal (DÁP)
Jó hír azoknak, akik már használják a DÁP alkalmazást, hogy nekik nem lesz szükségük az Ügyfélkapu+ szolgáltatásra, hanem mindent egy applikációban, a DÁP alkalmazásban kezelhetnek.
A DÁP hivatalos weboldalán, közzétett információk alapján az applikáció működéséhez legalább iOS 16-os vagy Android 10-es operációs rendszer szükséges.
A DÁP célja, hogy megkönnyítse az állampolgárok életét úgy, hogy egy helyen legyen elérhető minden személyes adat, okmány és az ügyintézési lehetőségek.
A DÁP azt ígéri, hogy egyszerű lesz: nem kell különböző hivatalokat és felületeket felkeresni, a legfontosabb ügyek egy helyen intézhetőek lesznek;
kiemelten figyelni fog a közérthetőségre: nem kell majd szótárt használni az ügyintézéshez, könnyebben átlátható lesz, hogy mit, mikor és miért kell tenni;
életesemény-központú lesz: egy csatornába tereli az élet fontos eseményeit, például a gyermekvállaláshoz, a vállalkozás indításához, a költözéshez vagy az autóvásárláshoz kapcsolódó elintéznivalókat; egységesség: egységes megjelenést és működést kapnak a meglévő és az új digitális szolgáltatások, hasonló élmény fogadja majd a felhasználókat minden állami felületen; mobilra optimalizált lesz: 2024 őszétől az állami szolgáltatások fokozatosan elérhetővé válnak mobiltelefonon, az okmányokkal együtt;
digitálisan elérhető: 2026-ra a legfontosabb közigazgatást érintő ügyeket digitalizáltak lesznek, a legfontosabb teendők bárhonnan és bármikor, személyes megjelenés nélkül is intézhetőek majd.
A DÁP regisztráció menete
A digitális állampolgársághoz az szükséges, hogy az igénylő
rendelkezzen okostelefonnal;
legyen magyar mobilszáma;
érvényes személyazonosító okmánya;
a DÁP alkalmazás legyen telepítve az okostelefonra;
14 év feletti életkor és
legyen az okostelefonján stabil internet.
Ha ezek a feltételek megvannak, akkor bármelyik kormányablakban lehet regisztrálni, majd figyelni az értesítést, mert a rendszer üzenetet küld a mobiltelefonra,
ha már használható az alkalmazás.
A DÁP mobil applikáció a Google Play oldaláról ide kattintva telepíthető az okostelefonodra.
A DÁP mobil applikáció az App Store oldaláról ide kattintva telepíthető az okostelefonodra.
Nincs okostelefonom vagy tabletem. Így is használhatom az Ügyfélkapu+-t?
Ha nincs okostelefonja vagy tabletje, a TOTP.APP webes hitelesítő alkalmazást is használhatja.
Ezt csak abban az esetben ajánljuk, ha más nem fér hozzá az Ön által használt számítógéphez!
Erősen javasolt, hogy a számítógéped ne használja más rajtad kívül és a Windows-od is jelszóval legyen védve.
Olvassa el figyelmesen ezzel kapcsolatban a Szárnysegéd útmutatóját, vagy hívja az ingyenesen hívható 1818-as telefonszámot,
ahol válassza az Ügyfélkapu belépési hiba menüpontot és kérésedre segítenek az Ügyfélkapu+ regisztrációban.
Az Ügyfélkapu+ bekapcsolása
Részletes útmutató képekkel az Ügyfélkapu+ beállításához és használatához ITT.
Források: MEOSZ
Szárnysegéd
Ügyintézés szabadon
Portfólió
Ügyfélkapu+: így használható okostelefon nélkül 24.hu
Tájékoztató videó: Azonosítás két lépcsőben – Ügyfélkapu+
Videó szerzője:NISZ Zrt
Helyette két online ügyintézési lehetőség lesz elérhető
"Az Ügyfélkapu 2025. januárban megszűnik, helyette két online ügyintézési lehetőség lesz elérhető.
Az egyik az Ügyfélkapu+, illetve ezen kívül használható lesz még a Digitális Állampolgárság Program (DÁP) applikációja is.
Írásunkban bemutatjuk, hogy mit kell tennie az Ügyfélkapuval rendelkező ügyfeleknek annak érdekében, hogy a jövőben is tudják elektronikusan intézni ügyeiket, továbbá információkkal segítsük a két lehetőség közötti választást. Nagyon fontos tehát, hogy ha valaki 2025. január 15. után is szeretne elektronikusan ügyet intézni, mindenképpen választania kell az Ügyfélkapu+ vagy a DÁP alkalmazás között annak érdekében, hogy továbbra is online, személyes megjelenés nélkül tudja kezelni hivatalos ügyeit."-olvashatjuk a MEOSZ honlapján.
Hogyan működik az Ügyfélkapu+?
Az Ügyfélkapu+ azoknak jelent átmeneti megoldást, akik még nem szeretnének a DÁP rendszerébe regisztrálni. Azért átmeneti megoldásról van szó, mert a tervek szerint az Ügyfélkapu+ köztes megoldásként szolgál és csak 2025. december 31-ig fog működni, ezt követően megszűnik majd és kizárólag a DÁP lesz elérhető.
Az Ügyfélkapu+ egy 2022. június 4-től elérhető emelt szintű kétfaktoros azonosítási szolgáltatás, az Ügyfélkapunál nagyobb biztonságot nyújtó megoldás. A kétlépcsős azonosítás célja, hogy emelje az elektronikus azonosítás biztonsági szintjét és támogassa a biztonságtudatos felhasználók, illetve szolgáltatók igényeit.
Az Ügyfélkapu+ igénylés menete okostelefonnal
Az Ügyfélkapuval rendelkező felhasználók az Ügyfélkapu+ szolgáltatást a következő módon tudják igényelni:
Nyissa meg az Ügyfélkaput, és jelentkezzen be.
Kattintson az Ügyfélkapu+ igénylése gombra, majd a Tovább az Ügyfélkapu+ igényléséhez gombra.
A képernyőn ezután megjelenik egy QR-kód.
Nyissa meg az okostelefonjára vagy tabletjére telepített hitelesítő alkalmazást és olvassa be a QR-kódot.
Ha az igénylő több eszközön szeretné használni a szolgáltatást, akkor mindegyik eszközt ugyanahhoz a QR kódhoz kell párosítani.
Ha az igénylőnek nincs okostelefonja vagy tabletje akkor a hitelesítő alkalmazás weben is elérhető.
Adja meg az Ügyfélkapu jelszavát és a hitelesítő alkalmazás által generált kódot.
Kattintson a Tovább gombra, majd a Mentés gombra.
Mentse el az űrlapon megjelenő törlőkódot, és kattintson a Befejezés gombra.
Az Ügyfélkapu+ regisztrációhoz segédlet a Szárnysegéd weboldalon ide kattintva található.
Fontos megjegyezni, hogy érdemes elmenteni a regisztráció folyamán kapott QR kódot és a törlés QR kódot, mivel a későbbiekben a bejelentkezéseknél a QR kóddal lehet majd újabb bejelentkezési kódokat generálni a belépéshez.
Az Ügyfélkapu+ igénylés menete Digitális Állampolgárság Programmal (DÁP)
Jó hír azoknak, akik már használják a DÁP alkalmazást, hogy nekik nem lesz szükségük az Ügyfélkapu+ szolgáltatásra, hanem mindent egy applikációban, a DÁP alkalmazásban kezelhetnek.
A DÁP hivatalos weboldalán, közzétett információk alapján az applikáció működéséhez legalább iOS 16-os vagy Android 10-es operációs rendszer szükséges.
A DÁP célja, hogy megkönnyítse az állampolgárok életét úgy, hogy egy helyen legyen elérhető minden személyes adat, okmány és az ügyintézési lehetőségek.
A DÁP azt ígéri, hogy egyszerű lesz: nem kell különböző hivatalokat és felületeket felkeresni, a legfontosabb ügyek egy helyen intézhetőek lesznek;
kiemelten figyelni fog a közérthetőségre: nem kell majd szótárt használni az ügyintézéshez, könnyebben átlátható lesz, hogy mit, mikor és miért kell tenni;
életesemény-központú lesz: egy csatornába tereli az élet fontos eseményeit, például a gyermekvállaláshoz, a vállalkozás indításához, a költözéshez vagy az autóvásárláshoz kapcsolódó elintéznivalókat; egységesség: egységes megjelenést és működést kapnak a meglévő és az új digitális szolgáltatások, hasonló élmény fogadja majd a felhasználókat minden állami felületen; mobilra optimalizált lesz: 2024 őszétől az állami szolgáltatások fokozatosan elérhetővé válnak mobiltelefonon, az okmányokkal együtt;
digitálisan elérhető: 2026-ra a legfontosabb közigazgatást érintő ügyeket digitalizáltak lesznek, a legfontosabb teendők bárhonnan és bármikor, személyes megjelenés nélkül is intézhetőek majd.
A DÁP regisztráció menete
A digitális állampolgársághoz az szükséges, hogy az igénylő
rendelkezzen okostelefonnal;
legyen magyar mobilszáma;
érvényes személyazonosító okmánya;
a DÁP alkalmazás legyen telepítve az okostelefonra;
14 év feletti életkor és
legyen az okostelefonján stabil internet.
Ha ezek a feltételek megvannak, akkor bármelyik kormányablakban lehet regisztrálni, majd figyelni az értesítést, mert a rendszer üzenetet küld a mobiltelefonra,
ha már használható az alkalmazás.
A DÁP mobil applikáció a Google Play oldaláról ide kattintva telepíthető az okostelefonodra.
A DÁP mobil applikáció az App Store oldaláról ide kattintva telepíthető az okostelefonodra.
Nincs okostelefonom vagy tabletem. Így is használhatom az Ügyfélkapu+-t?
Ha nincs okostelefonja vagy tabletje, a TOTP.APP webes hitelesítő alkalmazást is használhatja.
Ezt csak abban az esetben ajánljuk, ha más nem fér hozzá az Ön által használt számítógéphez!
Erősen javasolt, hogy a számítógéped ne használja más rajtad kívül és a Windows-od is jelszóval legyen védve.
Olvassa el figyelmesen ezzel kapcsolatban a Szárnysegéd útmutatóját, vagy hívja az ingyenesen hívható 1818-as telefonszámot,
ahol válassza az Ügyfélkapu belépési hiba menüpontot és kérésedre segítenek az Ügyfélkapu+ regisztrációban.
Az Ügyfélkapu+ bekapcsolása
Részletes útmutató képekkel az Ügyfélkapu+ beállításához és használatához ITT.
Források: MEOSZ
Szárnysegéd
Ügyintézés szabadon
Portfólió
Ügyfélkapu+: így használható okostelefon nélkül 24.hu
Tájékoztató videó: Azonosítás két lépcsőben – Ügyfélkapu+
Videó szerzője:NISZ Zrt
- Találatok: 33